Oferta_ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI KOMERCYJNYMI

Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi, niezależnie od pełnionych przez nie funkcji, jest nastawione na zabezpieczenie ulokowanego w nieruchomości kapitału oraz osiągnięcie zaplanowanej rentowności. Niezbędne jest optymalizowanie warunków funkcjonowania i rozwój nieruchomości.

 

Poniżej przedstawiamy katalog standardowych czynności zarządzania nieruchomościami komercyjnymi.

 

 ZARZĄDZANIE NAJMEM:

  • komercjalizacja wolnych powierzchni,
  • restrukturyzacja dotchczasowych umów najmu,
  • utrzymywanie stałego kontaktu i budowanie dobrych relacji z najemcami,
  • realizacja potrzeb najemców zgodnie z zawartymi umowami najmu,
  • monitorowanie i egzekwowanie wypełniania warunków umowy najmu przez najemcę,
  • rozliczanie najemcy i odbiór lokalu po zakończeniu trwania umowy.

 

OBSŁUGA  AMINISTRACYJNA:
  • prowadzenie rejestru dla nieruchomości: zestawienie powierzchni, warunków najmu,
  • opracowywanie procedur funkcjonowania nieruchomości i regulaminów,
  • zapewnienie nieprzerwalności dostaw towarów i usług dla nieruchomości oraz nadzór nad realizacją zawartych umów,
  • bieżące monitorowanie funkcjonowania nieruchomości,
  • regulowanie zobowiązań wobec dostawców mediów,
  • ubezpieczenie nieruchomości od ryzyk,
  • reprezentowanie właściciela w ramach udzielonego umocowania.

  

OBSŁUGA EKONOMICZNO-FINANSOWA:
  • opracowywanie budżetu operacyjnego oraz wieloletniego planu rozwojowego nieruchomości,
  • racjonalizowanie kosztów eksploatacji i szukanie możliwości maksymalizowania dochodów czynszowych,
  • comiesięczne pobieranie czynszu i opłat eksploatacyjnych,
  • rozliczanie opłat eksploatacyjnych wg. przyjętych zasad,
  • regulowanie zobowiązań wobec dostawców mediów,
  • czuwanie nad terminowym regulowaniem należności przez najemcę,
  • prowadzenie windykacji należności,
  • przekazywanie dochodu z nieruchomości właścicielowi wraz z raportem miesięcznym.

  

OBSŁUGA TECHNICZNA: 
  • protokolarne przejęcie gruntu, budynku, budowli i urządzeń z określeniem ich stanu technicznego,
  • prowadzenie karty charakterystki obiektu oraz książki obiektu budowlanego zgodnie z przepisami prawa, odtwarzanie, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej budynku, instalacji i urządzeń,
  • zapewnienie bezpieczeństwa eksploatacji zgodnie z przepisami prawa,
  • opracowanie procedur awaryjnych i procedur zabezpieczenia technicznego,
  • kontrola stanu technicznego budynku oraz sprawnego funkcjonowania urządzeń i instalacji,
  • zapewnienie i kontrola bieżącej obsługi technicznej budynku, instalacji i urządzeń,
  • prowadzenie ewidencji usterek i awarii,
  • planowanie i organizowanie przeglądów technicznych budynku i instalacji wymaganych przepisami prawa oraz przeglądów urządzeń technicznych zgodnie z dokumentacją serwisową i gwarancyjną,
  • planowanie, organizowanie, przeprowadzanie oraz kontrola wykonania bieżących napraw i konserwacji, remontów, modernizacji budynku, instalacji i urządzeń oraz  odbiór prac i ich rozliczanie,
  • inicjowanie remontów i modernizacji,
  • incowanie wprowadzania uzasadnionych udogodnień,
  • zarządzanie dostępem do obiektu.
newsletter